7. When another chapter ends, a new one begins

 
 "Jag menar inte så!" utropar Tyra så fort hon sett min sorgsna blick.
"Jo" säger jag bara. "Jo, det gjorde du"
Hon öppnar munnen för att säga emot men det kommer inte ut något.
"Vad ska vi göra nu?" undrar jag istället och försöker mig på ett brett leende. Hon rycker på axlarna.
"Hur mycket är klockan?" undrar hon.
Jag låser upp min mobil.
"5" svarar jag. Hon funderar en stund.
"Vi kan shoppa.." föreslår hon. Jag nickar bara. Vi tar pengar så att det räcker och sedan är vi iväg igen.
Det är inte långt till köpcentret härifrån så vi går. Efter ungefär tio minuter är vi framme. Som vanligt går vi till Starbucks först där vi alltid brukar sitta för att tänka efter vart vi ska gå sen.
"Jag behöver nya underkläder" säger Tyra och nickar mot Victoria Secret.
"Aldrig!" utbrister jag. "Det får du göra med någon annan, som Ryan" skrattar jag och hon fnittrar till generat. Man märker att hon är helt förelskad i honom. Men är han det? Kanske. Jag minns att jag alltid försökte komma på vem han var kär i men han visade inga känslor alls.
Jag smuttar på den varma kaffen. Tyra är redan klar och väntar otåligt på mig. Jag är alltid så sölig när jag äter. Speciellt på morgonen....
"Kom igen" manar Tyra och jag fnissar.
"Visst" hon gör en glädjedans när vi går därifrån och en massa blickar hamnar på oss. Vilket gör så att mina kinder blossar upp. Jag hatar uppmärksamhet.
Jag föser henne framför mig och vi går in i den närmsta butiken. Forever 21. Hennes favoritbutik. Vi kommer därifrån efter en evighet och då bär Tyra på 3 påsar. Jag hade bara köpt en sak vilket var en fläktare eftersom jag behövt det ett tag nu. Det är verkligen kokhett på sistonde.
Sen går vi till nån vintage butik. Jag hittar massor av fina smycken men Tyra klagar hela tiden.
"Kom igen!" stönar hon. "Jag vill faktiskt till ASOS"
"Ja, ja, jag vet. Vi ska dit men först ska jag köpa det här halsbandet" säger jag och håller upp uggle smycket i min hand. Hon himlar med ögonen och väntar otåligt på mig när jag står i kassan.
Sen tar hon min hand och släpar mig dit.
Resten av dagen blir likadan och till slut bär vi båda på massor av påsar. Vi bestämmer oss att vila och ta "middag" vilket blir glass. Jag beställer en med marshmallows, choklad och mango glass. Tyra tog bara naturell med jordgubbar på.
"Gud vad du är tråkig" säger jag med munnen full av mjukglass.
"Ha-ha" säger hon ironiskt. Jag skrattar och efter tio minuter är vi klara och går hem. Den sista biten var så jobbig att jag skulle dö men på något sätt klarade vi oss.
Tyra låser upp dörren och vi kliver in i det varma huset. Vi går direkt in till hennes rum efter att vi hälsat på hennes mamma. Hon erbjuder oss saft som vi nöjt tar emot. 
"Kommer du sova över mig idag?" undrar hon. Jag tittar på klockan 8. Sen tittar jag ut. Det är fortfarande rätt så ljust.
"Ledsen men tror inte det" svarar jag. Hon nickar förstående men jag ser en gnutta besvikelse i hennes blick.
"Då är det bäst om du går nu" säger hon till slut. Jag mumlar ett japp och dricker upp all vätska som finns i glaset. Jag ställer det på hennes skrivbord och tar tag om min väska. Hon följer med mig till dörren och vinkar av mig. Jag hatar att lämna Tyra. Jag känner mig alltid så nedstämd men inte lika mycket idag. Jag känner att jag behöver lite tid, att tänka....ensam.
Jag springer hem och bryr mig inte om att massor av personer stirrar på mig. Jag vill hem, tänker jag bara gång på gång. Till slut ser jag det trygga huset som jag kan kalla mitt hem. Jag vrider om nyckeln och stiger in. Jag möts direkt av mamma som ger mig en gosig kram.
"Hej mamma" säger jag förvånat.
"Hej gumman" svarar hon. "Jag har saknat dig hjärtat."
"Har saknat dig med" hon avslutar kramen.
"Vad har du gjort med Tyra då?" undrar hon med nyfikna ögon. Ska jag berätta...? Jag tvekar och biter mig i läppen men till slut bestämmer jag mig.
"Du vet min förr förra pojkvän, Justin?" frågar jag försiktigt. Hon nickar.
"Superstjärnan, oo ja"
"Jag mötte honom och Ryan" avslöjar jag.
"Men det är ju fantastiskt" säger hon och gör en uppspelt gest. Jeez...
"Mamma.. dom minns inte ens mig" leendet som mamma hade på läpparna försvinner blixt snabbt.
"...jag är ledsen" säger hon och kramar mig ännu en gång. Men jag avslutar kramen lika snabbt som den börjat.
"Mitt liv är en röra. Och om det inte räcker så har han redan en flickvän som är snyggare, kändare, bättre, finare, snällare, sexigare, gulli" babblar jag men hon avbryter mig.
"Tyst! Du är mycket bättre än hon. Och om han inte ser det är han en tönt. Då förtjänar han inte dig." säger mamma lugnande. Det känns så konstigt att jag pratar om detta med henne. Jag har aldrig pratat så här med Tyra förut.
"Tack mamma, du är bäst" säger jag och hon ler mot mig.
Med det klart springer jag upp till mitt rum med väskan på axeln.
Jag plockar direkt datorn ur väskan. Alla elever som går i skolan får en egen dator. Sen när man slutar så får man bestämma om man vill köpa den och ha kvar den eller ge tillbaka den. Så som det ser ut nu så kommer jag nog behålla den. Jag kollar på twitter och kommer sedan på att vi har matte prov nästa vecka. Typiskt!
Jag fiskar upp matteboken ur väskan och sätter mig vid skrivbordet. Jag tar tag om pennan i ena handen och suddet i det andra. Jag bläddrar till sidorna som vi kommer ha prov i. Ska jag satsa på ett E? Förra gången blev ju mamma besviken när jag fick det. C får det bli, tänker jag efter en stunds av funderingar. Jag slår upp anteckningsboken och börjar. Ett tjockt veck i min panna bildas så fort jag läst första frågan.
Hur i helvete ska jag kunna det här. Jag suckar och det känns som om en tomtenisse sitter inne i min skalle med en stor trä hammare i handen och bankar på mitt huvud.
"Börjar jag få dyslexi eller?" säger jag utan att märka det. Mamma har det och det kan gå mig på nerverna ibland eftersom att jag aldrig kan fråga henne om svaret. Jag putar med läpparna och efter trettio minuter bränner min hjärna så jag bestämmer mig för att ge upp. Det är lönlöst..
Jag går tillbaka till datorn och loggar in på twitter igen. Jag märker att jag fått flera hundra tweets. Undrar varför. Jag kollar på dom och dem flesta är från upprörda beliebers eller nyfikna beliebers. vad är det som händer.
Jag går in på Justins profil för att se om det har någonting med honom att göra. Sen märker jag varför jag fått massor av meddelanden. Han har postat en bild på mig! Okej inte riktigt på mig men jag är i bakgrunden med Tyra bredvid mig. Han har tagit en så kallad ''selfie'' med Ryan som smilar i kameran. Man ser inte mig och Tyra så mycket men det går att känna igen oss. Jag sitter i en av solstolarna och Tyra detsamma bredvid mig. Jag sitter vid telefonen och hon läser en bok.
Jag vet inte varför, men jag känner en oro inom mig. Tyra är säkert skitglad men inte jag. Jag har fått flera haters, stalkers och kanske beundrare som vill veta vem jag är.
Usch, life is so difficult. Jag har även fått flera följare likaså Tyra. Men hon har alltid flera som vanligt.
_____________________________________________________________________________________________________
Nej jag är inte död om ni undrar men jag känner mig hemsk... Känner mig dåligt för att detta kapitel kommer upp så sent. Men har varit sjuk men nu är jag på bättrings vägen! Hoppas nästa kapitel går snabbare än detta. Hade inte riktigt nån inspiration så kommentera så kanske jag får mer drivkraft.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Bra!

2013-12-10 @ 00:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0