3. Where the hell are you?!

 
Men istället för att smsa Tyra så hoppade jag in i duschen och somnade i min säng sedan.
Jag sitter bredvid mamma i bilen och tittar ut genom fönstret. Jag kollar ner på mina kläder. Jag hade valt en vanlig lila/rosa t-shirt instoppad i en blommig kjol. Inte riktigt min stil men det var det bästa jag kunde hitta. Egentligen skulle jag vilja ha mina shorts men de är i tvätten. Snart svänger mamma in på skolans parkering. Jag stoppar snabbt ner mina solglasögon i väskan och rättar till mina armband innan jag säger adjö till mamma.
"Ska jag hämta dig senare?" undrar hon med sina snälla ögon.
"Det behövs inte, jag åker antagligen till Tyra" svarar jag med ett leende som hon besvarar vänligt. Jag stänger dörren och går in mot skolan. Jag går till mitt skåp men förvånandsvärt nog står hon inte där som hon brukar. Jag rynkar på ögonbrynet. Var kan hon vara? Jag suckar lågt och ställer in mina saker i mitt skåp innan jag smäller igen det.
"Någon som är sur hör jag?" Jag biter ihop och vill gå därifrån men istället vänder jag mig om och Eric står där med ett flin. Han är som ett litet barn. Kan inte hålla käft och kan inte hålla still.
"Någon somär lika barnslig som vanligt  h ö r   j a g " Svarar jag och lägger armarna i kors. Han himlar bara med ögonen.
"Har du sett Tyra" frågar jag medans vi går mot lektionen.
"Nepp" svarar han uttryckslöst. Jag suckar för tusende gången idag. Jag hatar mitt liv.
"Vad har vi för lektion?" frågar jag istället.
"Vet du inte?" Han höjer på ögonbrynet. "NO"
"Typiskt" mumlar jag.
"Varför sa du det?" vill han veta. "NO äger." Varför tycker  a l l a  det.
"Jag suger på det" avslöjar jag.
"Som resten av ämnerna" skrockar han.
"Ha-ha jag dör av skratt" jag himlar med ögonen och till slut kommer vi fram. Jag väntar mig att se Tyra sitta vid sin plats med sin mobil i handen och hörlurar inpluggade men istället ser jag bara 2 tomma platser. Var i helvete är hon! tänker jag men sätter mig motvilligt ner. Jag vill egentligen leta efter henne, säga förlåt och så skulle vi prata om varandras känslor. Men istället får jag prata med Eric. Vilket jag absolut inte kommer att göra.
 Tyra kommer inte på hela lektionen så jag ger upp. Antagligen är hon sjuk, tänker jag. Men då skulle hon väl informera det för våra lärare. Nu fick hon frånvaro. Jag har fortfarande 100% vilket är ovanligt i denna skola.
Nästa lektion har vi NO vilket jag också suger på. Men Eric har rätt. Jag suger på alla ämnen som finns. Efter varje prov så känner jag den där obehagliga känslan och inte den behagliga som de flesta andra får. Tvärtom. Det känns alltid som om jag gjort något fel. Alltid. Och det finnns alltid något fel.
Jag skakar bort alla negativa tankar och märker inte ens när jag kommer fram till salen vi ska vara vid. Jag sätter mig på samma plats och Eric flinar mot mig. Han sitter längst till höger bredvid min bänk. Men Tyra sitter närmare honom och jag är glad att det inte är jag. Han är ruskigt jobbig. Och sitter bredvid klassens ''busunge'' Marcus. Med sin blonda kalufs och leendet på läpparna. Jag hade en gång tyckt om honom faktiskt. Jag menar vi hade många saker gemenskapt, han var rolig, fick mig att skratta, var ganska söt men nu tycker jag att alla killar i hela världen är fåniga. Och nu är  det verkligen alla eftersom jag inte gillar Justin längre.
Lektionen går snabbt och när det bara är tjugo minuter kvar stormar Tyra in i klassrummet. Fröken harklar sig och tittar strängt på henne.
"Förlåt att jag kommer försent" ursäktar Tyra sig. Jag spärrar upp ögonen och blir genast på bättre humör.
"Fick jag frånvaro?" undrar hon nervöst. Jag nickar långsamt och hon svär för sig själv.
"Shhh" hyshar Eric och jag visar upp fuck you fingret år honom. Han förtjänar det. Sedan vänder jag mig tillbaka till Tyra men just då höjer fröken rösten.
"Så, den här lektionen får sluta lite senare idag eftersom jag ska till ett möte men ni får till läxa att läsa i häftet till sida 4 och svara på alla frågor. Glöm inte orden också, de kommer vara med på provet" varnar fröken och alla ställer sig lyckligt upp.
"Jag är så himla ledsen" säger jag plågat till Tyra.
"Vad pratar du om?" hon rynkar på sina perfekt plockade ögonbryn.
"För att jag inte snackade med dig igår"
"Det gör inget, det fanns inget att prata om" säger hon som om det inte vore något. Det är det jag älskar med henne. Att hon inte ta saker för allvarligt.
"Men vart var du?" undrar jag.
"Ingenstans" säger Tyra fort som blixten vilket får mig att bli misstänksam. Vi låser upp våra skåp och jag passar på att ta en mint tablett.
"Tyra" säger jag och ger henne en menande blick. "Jag känner dig"
                                                    " T y r a ,  I  k n o w  y o u "
 
Hon biter i läppen som om hon tvekar. Jag känner igen den där blicken. Samma som hon gav mig när hon erkände att tappat bort mitt favorit halsband. Hon granskar mig och ser nästan rädd ut. Som om mina föreldrar dött eller nått. Hon öppnar munnen och jag lyssnar intensivt. Vänta vad har hon gjort!
_____________________________________________________________________________________________________
Världens tråkigaste, kortaste kapitel någonsin. Men kände ändå att jag skulle lägga upp något smått till er. Och hörni kommentera!!!!!!
Vad tror ni att Tyra kommer avslöja?
Vad kommer hända mellan Justin och Ella?
Handlar det om Ryan?
I nästa kapitel får du svaren ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0