4. Girls night

 
"Har du träffat Ryan!?" tjuter jag som ett alarm. Jag är chockad, arg, nyfiken, besviken och nervös på samma gång.
"Shut upp" svarar Tyra och lägger ett finger på sin mun.
"Berätta" säger jag med tindrande ögon.
"Noelle vi hinner inte vår lektion börjar om några minuter" oroar Tyra sig. Jag stönar.
"Vi har lunch" säger jag. "Vi kan skynda oss hem till dig. Där kan vi äta något och sedan kan du berätta allt. Vi har lång rast. Typ 2 och en halv timme"
Hon funderar. "Visst" och vi sätter av hem till henne. Vi småspinger för att komma fram så fort som möjligt. Tyra hamnar alltid bakom mig och hon verkar orolig. Men jag vet inte varför.
Till slut kommer vi fram flåsandes.
"Öppna dörren" får jag till slut fram. Efter några minuter andas jag normalt igen och kastar mina saker på golvet som vi alltid gör när någon av oss kommer hem till varandra.
"Vad ska vi äta?" undrar jag och följer efter Tyra mot köket.
"Jag har kall pizza" säger Tyra osäkert.
"Perfekt" säger jag glatt. Vi tar var sin bit och springer till hennes rum. Vi sätter oss självklart i hennes obäddade och mjuka säng.
"Vad hände" jag kollar storögt på henne. Jag vet inte vad jag ska förvänta mig, jag märker inte ens att jag ler stort mot henne.
 
        " S o ,  w h a t  h a p p e n d ? "
 
"Jo, jag var på väg till skolan och hade kommit försent så jag sprang. Sedan såg jag Ryan gå nerför gatan du vet vid svängen?" jag nickar. "Han sa typ: Bråttom eller? och så skrattade han. Jag sa typ bara japp och helt plötligt började vi prata. Jag vet inte hur men efter en stund sa han att vi kunde gå hem till honom om jag ville. Självklart sa jag ja och vi gick dit" sedan slutar Tyra.
"Och?"
"Jag träffade inte Justin eller nått. Jag fick reda på att han var borta med hans flickvän som heter Ella för att äta frukost på starbucks tror jag. Sen chillade vi tills jag märkte hur mycket klockan var och så kutade jag till skolan. Men jag fick hans nummer" babblar Tyra och jag nickar intresserat.
"Vad ska vi göra nu då?" undrar jag.
"Han sa att jag skulle ringa honom så fort som möjligt" svarar Tyra och tittar generat ner på sina händer och pillar bort lite av hennes bruna nagellack.
"Klickade ni eller?" undrar jag eftersom jag märker hur glad hon ser ut.
"Jag vet inte. Vi hamnade aldrig på den  v ä g e n  antar jag. Men han är schyst" säger Tyra.
"Jag vet. Han var alltid den snälla killen" nickar jag. "Justin var lite mer bad"
Tyra fnissar till.
"Jag märkte det. Han var inte som Eric och de andra looserna i skolan" fortsätter Tyra.
"Så...ska du ringa honom?" frågar jag försiktigt.
"NEJ! Jag menar, jag vet inte" säger Tyra generat "Om du vill"
"Det är inte jag som bestämmer. Det var ju du som mötte honom" svarar jag. Hon fuktar sina läppar.
"Jag känner dig också och jag vet att du inte skulle gilla det" säger som bestämt. "Så, nej" Men jag märker ändå hur hon tänker efter om hon gjort rätt.
"Tyra!" säger jag strängt vilket får henne att hoppa till. "Gillar du honom?"
"Noelle, asså jag.." Jag avbryter  henne genom att ge henne en allvarlig blick.
"Ja" suckar hon till slut.
"Då så" Jag ger henne ett nöjt leende.
 
Efter skoldagen så går vi direkt hem till henne igen. Jag hade smsat mamma att jag skulle sova över henne och hon hade snabbt svarat okej. Mamma är världens bästa när det gäller att fråga om såna saker. Det var bara jag och mamma hemma eftersom jag inte ''hade'' någon pappa eller några syskon. Så jag hatade att lämna henne ensam för lång tid.
Jag väntar otåligt på Tyra som till slut ringt Ryan. Det hade tagit en evighet för mig att övertyga henne.
Till slut kommer hon.
"Vi kommer träffas imorgon och han sa att du gärna kan följa med" piper Tyra med ett leende som når upp till hennes ögon. "Vi ska hem till honom."
"Aldrig! Tänk om Justin är där. Tänk om dom faktiskt kommer ihåg mig. Hans flickvän kommer bli rasande!" oroar jag mig.
"Lugn Noe. Vad är det värsta som kan hända?"
"Flera tusen saker" svarar jag.
"Snälla" ber Tyra. Hon gör sina välkända valpögon som ingen kan säga nej till. 
"Okej då" stönar jag. Hon klappar händerna och ger ifrån sig ett glädjetjut. 
"Det kommer gå fantastiskt och om det går åt skogen så springer vi, okej?" stöttar hon mig. Jag nickar.
"Så vad ska vi göra nu?" frågar jag istället och hon rynkar pannan och funderar.
"Kolla på en film" föreslår hon och jag nickar igen. Hon trycker på fjärrkontrollen vilket gör så att hennes TV sätts på. Vi går direkt till Netflix och väljer hunger spelen. Hon älskar den och likaså jag. Vem gillar inte den?
 
Vi kollar igenom filmen och jag tittar på den tomma Ben & Jerrys som är i mitt knä. Varför hade jag ätit upp den så snabbt?
"Jag tröttnar aldrig på den där filmen" suckar Tyra när hon stänger av TVn.
"Men den är slut så vi har än igen inget att göra" svarar jag. Jag lägger mig ner i hennes säng och hon gör detsamma bredvid mig. Vi ligger tysta och tittar upp i taket. Det är ingen pinsam tystnad utan en skön och behaglig tystnad. Det är lugnt och jag känner hur mina ögonlock blir tyngre och tyngre när sömnen kryper närmare. Till slut kan jag inte hålla dem öppna så jag kastar en sista blick på Tyra. Hon ligger och andas djupt. Antagligen sover hon. Jag ler för mig självt innan jag gör detsamma och somnar.
_____________________________________________________________________________________________________
Igen, världens tråkigaste, dåligaste och kortaste kapitel men som sagt har jag ingen tid. Jag loovar er att det kommer hända mera sen så håll ögonen öppna ;) Kommentera så kommer kapitlet snart.
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Bra!

Svar: :*
justinbieberstoryys.blogg.se

2013-11-20 @ 20:01:08
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0