5. Do I know you

 
Nästa dag är det äntligen lördag. Jag och Tyra vaknar halv elva på morgonen och tittar sömndrucket runt i hennes rum.
"När skulle du möta Ryan" suckar jag fram.
"Vet inte, 1 antar jag. Vi får nog komma när vi vill" svarar Tyra och jag nickar. Hon pekar mot garderoben.
"Dags att välja kläder" ett flin sätts på hennes läppar och jag himlar med ögonen. Hon älskar att välja kläder och kan göra den innan man hinner blinka. För mig tar det en evighet och jag är inte den bästa om mode.
Det slutar med att hon väljer åt mig. Hon räcker ett par shorts och en Jack Daniels t-shirt. Jag bryr mig inte om hennes klädval utan bara sätter på mig det direkt. Däremot tar hon ett par hängselbyxor med en kortärmad vit tröja under. Jag kammar mitt hår och plattar det. Det får räcka, tänker jag.
Vi går ner och äter varsin macka. Jag fipplar med min mobil medans jag tar tugga för tugga. Har bara 670 följare. Tyra har dubbelt så mycket. Men det är klart. Hon är populärare och håller kontakt med alla även fast hon inte hänger med dem. Jag låser mobilen när jag märker att jag ätit upp allt. Tyra står redan klar och väntar på mig. Sedan går vi. Vi går mot bussen i tystnad. Men eftersom busstationen är på samma gata som Tyra bor så varar det bara i några minuter.
"När kommer bussen?" undrar hon.
"Hur ska jag veta" säger jag och ger henne en blick. Hon himlar med ögonen och låser upp sin mobil.
"Den borde komma.. om några sekunder."
Och där ser vi den. Långsam som en snigel komma fram.
"Det här är inte värt det" väser jag åt henne.
"Ooo, jo"
Vi hoppar på bussen och sätter oss nästan längst bak. Jag är definitivt orolig. Hur kommer Ryan reagera? Kommer Justin vara där? Hans flickvän kommer säkert slå mig, funderar jag och Tyra märker hur jag spänner käkarna.
"Noelle, det kommer gå bra" lugnar hon mig. Jag vänder mig om mot henne. Ett leende sprids på mina läppar. De är falska men ändå äkta på samma gång.
"Jag vet."
Det tar inte lång tid tills vi kommer fram till vart vi ska. Jag har åkt förbi det här området tusentals gånger. Det är ett fint och lyxigt område med stora hus och glammiga bilar står parkerade vid ingångerna. Alla hus är nästan vita och det är rent överrallt. Glasen är dubbelt så stora som mina hemma och de som bor där är fräcka, rika och populära personer.
Vi går en stund tills vi kommer till ett hus som ser exakt ut som alla andra.
"Jag hatar det här" stönar jag men Tyra ignorerar mig och går fram mot den massiva grinden. Som också är vit.
Hon trcker på en knapp och jag hör några svaga pip. Som när man ringer fast lägre.
"Hallå" jag känner igen rösten. Bara lite mörkare stämma men med likadan ton. Ryan.
"Hej det är jag Tyra" svarar Tyra flörtigt och tjejigt. Jag himlar med ögonen. Hennes speciella ''impa på killar'' röst.
"Visst jag öppnar" harklar han sig och snart öppnas grinden trögt. Vi går mot dörren som snabbt öppnas. Jag känner hur hjärtat bultar snabbare.
"Hej" hälsar han.
"Heej" säger Tyra och ger honom en vänskaplig kram.
"Här är min kompis Noelle" fortsätter hon och tittar på mig.
"Hejsan" säger jag och vänder mig om mot Ryan som skakar min hand.
"Ryan" säger han snällt.
"Jag vet" skrattar jag och han gör detsamma. Sen rynkar han ögonbrynen som om han känner igen något. Nej.
"Känner jag dig?" undrar han med ett höjt ögonbryn.
"Nej jag tror inte det" svarar jag kanske lite för hastigt.
 
                             
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag försöker se så oskyldig ut som möjligt och för min förvåning nickar han bara fundersamt.
"Okej, kom in" han kliver åt sidan och vi gör som han säger.
Jag gnider mina läppar mot varandra och ställer mig i hallen. Typiskt för såna här hus.
"Är Justin här?" frågar Tyra försiktigt.
"Nej, han åkte för att köpa lunch med Ella" svarar Ryan. "Dom borde komma när som helst."
Vi går mot vardagsrummet och Tyra och Ryan snackar med varandra hela tiden. Jag säger inte ett ord.
"Så, hur gammal är du?" undrar Ryan och vänder sig mot mig. Jag väcks ur mina tankar.
"Lika gammal som Tyra, 18" svarar jag. Han nickar och Tyra börjar prata om hur glad hon är att vara 18 och blablabla. Men Ryan verkar vara intresserad och lyssnar på henne.
Efter ungefär 10 minuter så hör jag en nyckel som vrids om och snart ser jag Justin. Med en vanlig t-shirt och ett par slappa jeans. Inte alls samma hår som förut men samma ansikte bara lite äldre. Jag måste medge att han är attraktiv med sitt rufsiga hår och biffiga muskler. Snart dyker en lång tjej upp bakom honom.
Brunt långt hår, perfekta kindben, fin kropp och ett allvarligt ansiktsuttryck. Precis som en superstjärna ska vara. Perfekt.
Snälla kom inte ihåg mig.
_____________________________________________________________________________________________________
Så slutar lite hastigt där. Men kommentera vad du tror kommer hända. Har ett par idéer som jag tror kommer bli bra. Fortsätt kolla in bloggen! Ovanligt kort kapitel men kapitel 6 kommer upp om cirka 3 dagar så håll ut ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0