1. What is happening?

4 år sedan: Noelles perspektiv

Jag sitter på bänken och tittar ut mot sjön. Det är så vackert här i Atlanta. Jag suckar djupt när jag äntligen ser Justin komma gåendes fram till mig.
"Som vanligt" skrattar jag och ger honom en menande blick. Han rycker bara på axlarna och sätter sig ner bredvid mig.
"Måste du åka?" frågar jag allvarligt och kollar på honom.
"Du vet att jag måste" svarar han bara. Jag nickar.
"När åker du?"
"Om fyrtio minuter" säger han. Sen blir det tyst. Det finns inget jag kan göra, inget han kan göra och inte någon kan göra åt. Det vet vi. Vi sitter tysta och kollar på den fina lilla dammen där vi träffats många gånger. Efter ungefär 10 minuter så drar jag ett djupt andetag och avbryter tystnaden.
"Det är väl dags att säga farväl" inser jag och tittar på honom igen. Jag har inte märkt tills nu att han suttit och glott på mig hela tiden. Han nickar och rätar på ryggen. "Hejdå" 
"Säg inte så" säger han nästan strängt åt mig vilket för mig att rycka till. "Vi ses" 
"Jag vet men...lova mig en sak" jag tittar ner i mitt knä.
"Vad?"
"Att du aldrig kommer glömma mig., oss" han skrockar.
"Hur ska jag göra det? Jag lovar" han kysser mig på huvudet vilket får mig att fnissa till. Så där som jag gjorde för några veckor sedan när det var min födelsedag. Jag fyllde 14. Justin är ett år äldre än mig.
"Jag kommer sakna dig" jag kramar honom en lång stund och lutar mitt huvud på hans axel. Efter femton minuter sitter jag ensam på bänken igen och tittar ut mot sjön.
 
Nutid: Noelles perspektiv

Jag stönar högt när alarmet tjuter. Jag vill inte vakna! Tänker jag och slår hårt på den. Men jag måste gå ju, jag vill inte komma försent till skolan i g e n .
Jag reser mig motvilligt upp och går sömndrucket till toaletten där jag tvättar mitt ansikte. När jag möter min spegelbild blir jag skrämd. Av mig själv. Jag har mörka ringar under mina ögon, mitt hår står åt alla håll, min pyjamas har jag glömt att byta så den har stora fläckar på sig och mina ögon är röda. Jag kunde inte sova i natt. Jag hade vänt och vridit mig och min mobil hade stört mig hela tiden. Jag behöver få den fixad.
Jag tar på mig ett par röda mjukisbyxor, en svart t-shirt och en stickad kofta. Inget speciellt men duger till skolan. Jag sätter mitt hår i en tofs och tar ett pannband på mitt huvud. Perfekt nu kan jag börja med sminket.
Jag tar lite maskara, läppglans och concealer för att täcka mina lila påsar under ögonen.
När jag är klar springer jag nerför trappan där jag möts av min stressade mamma.
"God morgon" hälsar jag och äntligen märker hon mig.
"Hej gumman, har du sett min ring?" undrar hon. Jag suckar.
"Nej mamma"
"Aja, då får jag väl leta efter det när jag kommer hem" säger hon och rätt var det var så gick hon iväg. Säkert till jobbet. Jag tittar på klockan. Shit jag börjar om en kvart! Jag springer mot dörren i hopp om att mamma ska stå där men bilen är borta. Jag skyndar mig bort mot köket för att ta en kaka sedan tillbaka till dörren för att knyta åt mina converse och ta min väska. Sedan srpinger jag till skolan.
 
"Hej bestie!" kvittrar Tyra och armkrokar mig.
"Vad har vi för lektion?" undrar jag eftersom jag glömt mitt schema hemma.
"Vi har engelska, silly" skrattar hon.
"Fuck" svär jag och drar en hand genom mitt hår.
"Vet du vad!" nästan skriker Tyra.
"Nej" säger jag. "Vadå?"
"Justin Bieber kommer hit!!!" hon skuttar till av lycka. Va? Kommer Justin hit? Jag får en behaglig känsla. Undrar om han förendrats. Jag har ju sett honom här och där men ändå.
"När?" undrar jag chockat.
"Ehm, imorgon tror jag" svarar hon. "Det är en perfekt möjlighet för dig"
"Men hur vet du att han kommer imorgon?"
"Girl, jag vet mycket mer än du tror" hon lägger sin hand på min axel.
"Hoppas Ryan är med" drömmer hon.
"Vänta, är han fortarande vän med Ryan...butler?" frågar jag förvånat.
"Japp och han är så söt!" Tyra tappar nästan andan när hon pratar. Jag ler bara och skakar på huvudet.
"Men tänk om han förendrats" oroar jag mig.
"Ingen chans att han glömt bort dig" säger hon. Jag nickar. Hoppas det.
 
Jag var förvånandsvärt dålig på resten av lektionerna men det beror nog på att jag tänkte på Justin. På det senaste provet fick jag D och jag har inte lust att få det igen. På alla andra ämnen får jag C eller B.
Jag vet ändå inte hur jag ska kunna möta Justin, jag menar jag vet inte var han kommer bo ens. I hans gamla hus bor det redan några så han kan inte vara där. Jag tänker för mycket.
 "Noelle?" frågar fröken strängt. Jag möter hennes iskalla blick och har inte ens märkt när hon pratat med mig.
Hela klassen stirrar på mig men jag låtsas inte märka det.
"Vad sa du?" Fröken suckar högt.
"Felicity kan du förklara vad en kemisk förening är?" hon vänder sig mot Felicity som sitter längst fram till vänster bredvid Melissa. Jag sitter i mittenraden längst bak som vanligt med Tyra.
"Dagdrömmer du igen?" viskar Tyra.
"Nej" ljuger jag och tittar ner i mitt skrivblock och märker att jag skrivit Justin och ritat hjärtan och blommor överallt.
"Är du säker?" hon pekar på mitt skrivblock. Jag slår bara igen det och himlar med ögonen mot henne.
"Du är så barnslig, lyssna på lektionen" viskar jag tillbaka.
När Felicity svarat så har vi slutat. Jag tar tag om mina böcker och lägger varsamt ner dem i min väska innan jag går ut ur salen.
"Det verkar som om du är mer spänd över att träffa Bieber än jag är" fnittrar hon.
"Säkert. Men det är ju klart...jag var  i h o p  med honom ju, minns du?" säger jag uppenbart. Jag ville hålla det hemligt men så fort jag träffade Tyra så behövde jag berätta. Det var det ända rätta så jag förklarade allt för henne på väg hem från skolan en dag. Hon hade nästan svimmat och jag kan inte tro att hon trodde på mig.
"Äntligen är dagen slut" suckar hon lättat. "Vad ska vi göra?"
"Vi kan väl gå hem till dig" föreslår jag och hon nickar som svar.
Det slutar med att jag bestämmer mig att sova över henne. När vi vaknar nästa dag så har Tyra som vanligt haft alarm precis som jag bara att hon har det väldigt tidigt. Hon är en morgon människa vilket jag inte är. Men till slut får hon upp mig från sängen och får iväg mig till skolan. Jag får låna ett par av hennes kläder vilket är ett par blåa jeans och en militärgrön kortärmad tröja.
När vi kommer till skolan så har Tyra planerat allting. Vi får de 2 första lektionerna överstökade sen äter vi en snabb lunch innan vi sticker iväg till det stället Tyra  t r o r  att Justin kommer vara vid. Sen får vi se hur det går.
Jag är osäker på om vi hinner det på den korta lunch rasten men bad girls have more fun antar jag.
Så Matten och hemkunskapen går snabbt och snart har vi lunch. När vi kommer in i matsalen köper vi varsin toast innan vi sätter oss vid Eric.
"Hej" hälsar Tyra. Eric hoppar till innan han märker att det är vi.
"Tja" svarar han och tittar först på henne och sedan på mig. Jag ger honom ett snabbt leende innan jag slår mig ned.
"Har ni bråttom?" frågar han när han märker hur snabbt vi äter våran mat.
"Ja" säger Tyra med munnen full av mat. Eric skrattar roat åt henne.
"Vi ska möta Justin" avslöjar jag.
"Vänta...Justin Bieber? Var inte du tillsammans med den tönten"
"Prata inte så högt, och han är ingen tönt" väser jag åt honom.
"Jag kan prata hur högt jag vill" svarar han trotsigt.
"Snälla"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                        
 
                                      " p l e a s e "
 
"Okej då" svarar han med händerna i luften.
"Ska vi dra?" undrar Tyra och jag nickar.
 
Vi kommer snabbt ut på skolgården och jag vänder mig mot Tyra.
"Vart ska vi egentligen?" undrar jag till slut.
"Till skate board rampen jag vet att det är det första han gör om han ska hit. Jag såg det i en tidning" svarar hon och jag suckar.
"Det är nog inte sant" säger jag men jag minns att han verkligen hade en relation med sin skateboard.
Hon svarar inte utan fortsätter gå och jag har inget val än att följa efter. Till slut kommer vi fram och snabbt hör jag röster. Jag hör Ryan och någon främmande tjejs röst.
"Vänta" säger jag och stannar.
"Vi kan inte bara gå vi måste kolla först. Jag ställer mig bakom ett träd och snabbt står Tyra bakom mig.
"1...2...3" viskar hon och sedan kikar vi. Jag ser Justin som gör ett par tricks, Ryan som står med sin skateboard och glor men sen är det en annan tjej som står bredvid honom. Hon kan inte vara äldre än Justin och har långt brunt hår. Kanske Ryans flickvän? Snart går Justin fram till dem. Jag blir helt stel och jag känner hur Tyra flämtar till. Justin går fram till brunetten och böjer sig fram och kysser henne.
Vänta lite, är det  J u s t i n s  flickvän?
_____________________________________________________________________________________________________
 
Kapitel ett, check! Hoppas ni gillade första kapitlet. Om ni gjorde det kan ni väl lämna en kommentar så kommer kapitel 2 komma upp snart. 
Vad kommer Noelle göra?
Vad ska hända?
Hoppas ni gillade första kapitlet. Lite tråkigt men det får man räkna med.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jätte bra!

Svar: Nawwi! Tack
justinbieberstoryys.blogg.se

2013-11-07 @ 20:25:14
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0