12. Movie time

 
Nästa dag vaknar jag en riktig ''hangover'' och mår riktigt dåligt. Så jag stannar i sängen tills mamma kommer för att väcka mig istället. Jag ser suddigt men kan se henne komma fram till mig när jag kikar precis ovanför täcket.
"Sötnos, dags att vakna" säger hon med mjuk röst. Jag hatar den där meningen. Den gör mig så arg. Jag skakar på huvudet. Och mamma skrattar lugnt.
"Jo, kom igen"
"Mamma jag mår illa" avslöjar jag och hennes ansiktsuttryck förändras.
"Det går säkert öve..." hinner hon säga innan jag avbryter henne.
"Mamma jag orkar inte" ber jag och hon känner på min panna.
"Oj, du verkar ha lite feber" svarar hon.
"Hur många grader?" undrar jag sömndrucket.
"38 skulle inte förvåna mig" säger hon med lika lugn röst. Jag nickar.
"Okej, det är bäst att du stannar, men om du blir det minsta bättre imorgon stjutsar jag dig till skolan direkt" säger hon och det låter som om hon skojjar vilket jag vet hon inte gör. 
"Tack mamma" svarar jag glatt efter henne men hon har redan stängt dörren efter sig. Jag suckar nöjt och försöker somna om men det är omöjligt. Så istället tar jag laptopen som ligger på nattduksbordet och sätter mig upp. Jag ställer den vid mina knän och väntar på att den ska sättas på. Medans jag gör det plockar jag upp min mobil som ligger på golvet och kikar Tyra. Konstigt nog svarar hon inte som hon brukar göra, alltså direkt. Kanske hon ska till skolan trots allt, tänker jag men ruskar sedan på huvudet. Det verkar omöjligt eftersom jag såg hur full och knäpp hon var igår. Jag ser att datorn laddats klart och jag låser mobilen. Trots att jag mår illa och har ont i magen tvingar jag mig själv att kolla på den starka skärmen och knappa in mitt lösenord. Sen kommer jag inte på vad jag ska göra. Så jag bestämmer mig för att gå in på en kändissida, för att försäkra mig om att inga foton av mig och Justin spridits. Som tur är har de inte det men dock finns ett par bilder på bara Justin. Han står vid Ryan och chattar, antagligen innan partyt eftersom Tyra inte är där och klänger på Ryan. En kall kår flyger igenom min kropp när jag ser hans nakna överdel. Inte en dålig kår, en pirrig. Det är konstigt, som om jag var kär vilket jag absout inte och kommer aldrig bli. Han äcklade mig och är inte samma person. Men jag måste medge att han är lika attraktiv nu. Jag suckar lättat och bestämmer mig för att kolla på film. Jag vet att det låter barnsligt men jag skriver Frost. Den nya disney filmen och som tur är kommer massor av reslutat.
Jag klickar på play och filmen ska precis ladda klart innan mamma öppnar dörren.
"Kan du inte knacka" klagar jag och hon små skrattar över min skraja reaktion.
"Förlåt gumman, jag kom med frukost" svarar hon snällt. Jag ger henne ett leende.
"Tack" säger jag trevligt när hon ställer ner brickan.
"Kom bara ihåg att ställa det i disken när du är klar" påminner hon mig innan hon springer iväg. MAT. Jag lägger datorn en bit framför mig och lägger mig ned bekvämt innan jag bär brickan till min famn. Jag ser 2 crossoaints, en starbucks, en skål med frukt bland annat, banan, jordgubb och hallon samt ett glas apelsinjuice. Egentligen vill jag hellre ha äpplejuice eftersom jag föredrar det men jag är för hungrig att det helt enkelt inte spelar någon roll.
Jag märker att filmen redan börjat för länge sedan så jag spolar tillbaka igen. Ooo ja....
 
Mitt under filmen hörs ett bip från min mobil och jag kastar mig över den i hopp om att det ska va Tyra.
"Yes" mumlar jag och låser upp meddelandet hon skickat.
Är hemma, dd?
Skickade hon. Jag svarar direkt: Samma, när åkte du hem?
Det tar en stund innan hon svarar. 7 på morgonen, när gick du?
Va!? Jag gick kl
När gick jag hem? Helt ärligt minns jag inte ett dugg av det. Halv tio kanske? Va!? Jag gick kl 9:30. Skriver jag till slut.
Ok Skickar hon och sen skickar ingen av oss mer. Jag klickar på play igen och fortsätter njuta av den fåniga filmen.
 
När filmen är slut går jag ner med disken och ställer in den precis som mamma sa jag skulle göra. Jag kan höra henne sitta och knappa och bläddra i en massa blad. Borde hon inte sticka till jobbet?
"Hej" säger jag och går in i hennes kontor som nästan har mindre utrymme än Tyras garderob.
"Hejsan" svarar hon utan att vända blicken mot mig.
"Vad gör du här? Är det inte dags att dra till jobbet" fortsätter jag och kastar en blick mot klockan. 8.45.
 
                            " W h y   a r e  y o u   s t i l l  h e r e ? "
 
"Har tänkt mig att jobba hemma på förmiddagen och jobba på jobbet ikväll." svarar hon och tar bort sina läsglasögon för att istället glo på mig. "Hurså?"
"Inget" jag skakar på huvudet och lämnar rummet.När jag är inne i det där rummet mår jag dåligt. Det är litet, har för många bokyllor, ett mini bord, papper överallt (inklusive golvet) och en smutsig, dammig gammal stol. Ibland känner jag nästan att jag håller på att få klaustrofobi. Jag kommer ihåg att Justin hade det. En gång i bilen mådde han dåligt och fick panik så jag trodde han skulle spy så Justins mamma, Pattie fick parkera bilen så att han fick ta lite frisk luft. Vi skrattade åt det sen. Minnet får mina tänder att visa sig.
Varför blir jag så glad av att tänka på honom? Det är obegripligt.
Jag vet inte vad jag ska göra. Messa Tyra? Jag har inget annat val.
Efter en stunds funderande kom vi överens att hon skulle hem till mig. Och efter ungefär en trekvart var hon här med gråa mjukisbyxor och en hoodie med grön/rosa/gråa detaljer. Ovanligt för hennes smak. Jag hade ett par gråa tajts och en oversize tröja med en katt på. Jag har alltid velat ha en katt men mamma hade aldrig tillåtit mig. Justin skulle precis köpa en men sen packade han sina väskor och drog. Det hade slitit mitt hjärta itu och min mage vred sig. Jag vänjde mig alldrig att vara utan honom. Och kanske inte ens nu längre. Jag vet att djupt inne i hans hjärta finns den Justin jag var kär och bästavän med. Det lugnar mitt sinne i alla fall.
Nu sitter jag och Tyra i soffan och zappar mellan kanalerna.
"STOP" utropar hon uppspelt och tar fjärren från min hand och höjer volymen. One directions film this is us är på. Hon har sätt den ett antal gånger redan så jag fattar ej hur hon fortfarande blir så glad när hon ser den igen. Jag är inte direkt deras fan. Jag menar deras musik är identisk med andra pop stjärnor som The Wanted och Big Time Rush och alla andra pojkband. Men jag klandrar henne inte. Hon rår inte för det. Även fast det kan bli frustrerande ibland att behöva lyssna på hennes babbel om dom. Men hon är ju ett fan av alla. Till och med Miley Cyrus! Hon säger alltid 'Hon lever sitt liv, fuck off' till mig. För att jag alltid skämtar om henne. Jag fattar henne, som om jag inte varit nåns fan. För ett par år sen gick jag igenom mitt ''youtubers stadium''. Jag älskade känslan när ett av mina favorit youtubers laddade upp en ny video. Nu minns jag knappt namnen på dem.
Men jag biter mig i tungan och håller Tyra sällskap framför TV skärmen.

Trrååååk kaaapiiiiteeel på hööög nivååå! Ledsen för att det är lite segt men a...
Skulle ha kommit upp igår men blev bara klar med hälften (hehe). 
Kommentera
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0